Doelgroep analyse

ABT heeft ruim 20 jaar ervaring in het vinden en benaderen van de meest kansrijke doelgroep.

Om een succesvolle (tele)marketingactie te realiseren is het van belang dat van tevoren bekend is bij welke branches de scoringskans het hoogst is.

Het maken van een goede doelgroepanalyse, ook wel "Markt Penetratie Analyse" genoemd, is daarbij een uitstekend hulpmiddel.

Een MPA kan niet alleen worden gebruikt om een beter inzicht te krijgen in de markt, maar ook voor het opstellen van direct mailings, het uitnodigen van prospects naar seminars en telemarketing campagnes als agendaplanning en lead generatie.


Klantenprofiel

We onderzoeken wat de blauwdruk is van uw klantenprofiel. Wij vergelijken daarna dit profiel met onze marktdekkende database.

Een dergelijke analyse heeft als resultaat dat er veel gerichter gebeld wordt, en er niet lukraak geprobeerd wordt leads te genereren.

Analyse is bij ABT een kernwoord: ook ná de telemarketingcampagne worden de resultaten van de actie goed onderzocht. Door steeds lering te trekken uit eerdere campagnes is het mogelijker in een vervolgactie nog beter in te zoomen op dat segment van de markt waar het meeste voor u te winnen valt. Hierdoor nemen de score en de conversieratio's aanzienlijk toe.

Bent u benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen? Lees dan verder op onze website, of bel ons vrijblijvend: 020-7508585