Leads en afspraken van ABT

Verkopers zijn het effectiefst als ze aan tafel zitten met een prospect. In de praktijk blijken verkopers te kostbaar om zelf leads te genereren. Daarnaast kijken ze er vaak tegen op, of vinden koude acquisitie een lastig klusje.

Wij maken kwalitatieve afspraken op de zakelijke markt. Daarmee zorgen we ervoor dat de agenda's van uw buitendienst medewerker(s) goed gevuld zijn. Hierdoor kan uw accountmanager zich bezig houden met datgene waar hij het best in is: het binnenhalen van klanten, in plaats van zijn tijd te verdoen aan de telefoon.

Lees meer over onze werkwijze aan de telefoon »

Online en offline leadgeneratie

De corebusiness van ABT is het aanleveren van leads en afspraken. Wij doen dit middels online en offline methodes. Offline: intelligente B2B telemarketing, waarbij een uitgebreide doelgroepanalyse standaard procedure is, net als de inzet van online inbound marketingtechnieken. Offline: de inzet van inbound marketing, zoals websitetracking.

Tijdens een telemarketing campagne worden er, naast kwalitatieve afspraken, ook doorlopend andere leads en interessante zaken doorgegeven aan onze opdrachtgevers. Hierdoor blijken onze activiteiten extra omzet-verhogend zijn.

 

Leads uit verrijking

Doorgaans genereren wij leads in het kader van het maken van afspraken. Het is ook mogelijk dat wij adressenbestanden updaten en verrijken om te bepalen of deze nog aan bepaalde criteria voldoen. Hier komen doorgaans interessante leads en business opportunities uit voort.

 

Leadgeneratie 2.0

De afgelopen jaren zijn de mogelijkheden om met prospects in contact te komen sterk toegenomen. Bedrijven worden tegenwoordig continu bewerkt, door binnendiensten, callcenters, maar ook door de zogenaamde “nieuwe media”. Uw prospects zijn hierdoor slimmer geworden, zij gaan steeds vaker zelf op zoek naar relevante informatie op het internet. Zij staan minder dan voorheen open voor standaard leadgeneratie.

Stelt uzelf daarom de kritische vraag wat uw daadwerkelijk onderscheidend vermogen is. In de praktijk blijkt dat bedrijven doorgaans te weinig echt onderscheidend zijn ten opzichte van directe concurrenten.

ABT helpt u dit onderscheidend vermogen helder te krijgen. Daarnaast moet uw boodschap zo relevant mogelijk worden gemaakt. Als de boodschap namelijk van toepassing is op uw prospect, dan is de aandacht min of meer gegarandeerd. De manier om uw boodschap relevant te maken is een combinatie van een off- en online benadering. Het belang van inbound marketing naast traditionele telefonische lead generatie neemt daarom steeds meer toe.

Klik hier voor onze tarieven »